Stickfodral


Med nya stickor på intågande insåg jag att en vettig förvaring faktiskt kunde vara bra att ha.
En förvaring något mer strukturerad än "huller om buller" som det varit tidigare.
Ett stickfodral i storlek för strumpstickor och virknålar fick bli lösningen!
(de två par jumperstickor jag har får även fortsättningsvis stå tillsammans i sin blomvas)

Kändes bra att kunna göra något fint av den därr lilla biten svamptyg  jag hade kvar (köpt på Åhlens) och det röd/vita snöret som från början var tänkt till julpynt visade sig matcha flugsvamparna på tyget väldigt fint!

Nu när jag fått hem mina Knit Pro stickor inser jag dock att det behövs lite justeringar av facken för att det ska bli så där riktigt funktionellt som jag vill ha det - men på det hela taget är jag riktigt nöjd med mitt nya stickfodral!

Kommentarer
Postat av: flickanochtanten

tusen tack för kommentaren hos mig. det värmer så gott. vilken spännande sida du har. jag också en textilutbildad människa som en gång gjorde ett sånt fodral som du har. fast inte lika färgglatt. kram

2009-03-20 @ 17:31:42
URL: http://flickanochtanten.blogspot.com/
Postat av: julia

Så fint och praktiskt! Svampar är så fina. :)

2009-03-21 @ 19:09:32
URL: http://juliasvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0