Vad kommer nu?



Jippie! Mina nya stickor kom med posten igår!

Har siktat ett tag på att det var Knit Pro´s Symfonie Wood stickor jag ville köpa då jag gillade detta att man kan flytta spetsarna mellan de olika kablarna, att de är av trä och att de dessutom är väldigt vackra, och när jag sen snavade över att 3 Stickor hade lite rabatt på dem (och det fanns lite pysselpengar att avvara) tyckte jag att det var ett ypperligt tillfälle att passa på!
Har bara hunnit teststicka lite i går kväll, och utifrån det korta testet får de helt klart godkänt. Släta och härligt "halkiga" och väldigt fina med alla sina färger...  *mmm*

...nackdelen med stickinköpet skulle väl då vara att det där med nytt garn får vänta lite. Var dock flitig/ordentlig/ekonomisk och repade upp en sjal som inte alls blev bra så nu har jag ett knappt hekto tjusigt lila tvårtrådigt ullgarn som bara ropar efter att bli stickade till ett par muddar (kanske med lite pärlor på?) med hjälp av de nya Knit Pro strumpstickorna (3mm, 15cm = alldeles lagom!)

Funderar på vad som ska få bli mitt nästa "godnatt-projekt", ja något som går att sticka i halvmörker om så behövs...
Muddarna är för pilliga för att jag ska våga mig på att sticka dem i mörkret, så det lutar åt någon form av sjal, men vilken?

- En Möbius-sjal? (Se den som Dödergök stickat eller Garnstudios mönster)
- En trekantsjal med V-formade ränder i stil med den som SouleMama stickat
- En vanlig, rektangulär och ganska bred sjal?

Tja, vad säger du som läser?  Vad tycker du?  Kanske har du något eget förslag?

Är säker på (ja tror jag iaf) att jag vill ha ett garn som skiftar färg. Inte så att det blir melerat, utan bara att det blir fina färgskftiningar av sig själv, kanske tillockmed lite randigt?
Kanuis effekt garn tycker jag ser lovande ut, men jag har aldrig stickat med det tidigare så jag vet inte riktigt hur det är. Garnerna från Noro tycker jag även de ser fina ut, men jag har inte haft möjlighet att känna på dem heller...

Så,  finns det förslag på trevliga garner med vackra färgskiftningar tar jag gärna emot dem med!

*pust* Slut på romanen om mina stickplaner... *ler*

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Möbiussjalen enligt Garnstudios mönster ser spännande ut! Undrar om den skulle vara mysig i något mohairgran också.

2009-03-18 @ 19:18:03
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Kaja

Hinner inte sticka just nu... Symaskinen går varm i stället, men jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR mina Symfonie Woods.



Kaunios garner är fina och trevliga att sticka med, men av det jag har sett av Noro så tror jag nog att det är ÄNNU finare!

2009-03-18 @ 20:42:27
URL: http://www.kajaochlillakrax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0