Suprise!


Gick igenom ett par lådor med undansparat porslin nu i helgen som var.
Lådor som packats för många år sedan i väntan på att flytta hemifrån och få ett eget köksskåp att fylla.

Mitt bland alla uddakoppar (som jag hoppas kan komma att glädja någon annan och kanske även inbringa några kronor till Röda Korset?) hittade jag denna, vad man nu ska kalla det...
Gratäng-gryta kanske?

Nåväl, röd, ungssäker och lite fyrkantig är den då i alla fall och skicket är accpetabelt så den har nu fått ta plats i skåpen här hemma.

Blev i ärlighetens namn glatt överraskad över min smak för porslin där i tonåren... inte illa alls!


Kommentarer
Postat av: Britta

Vilken snygg, me like!

2009-09-01 @ 20:30:47
URL: http://mittsko.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tror jag har en i samma serie som är lite mer avlång, men ungefär lika djup. Den saknar dock sitt lock...Fin! Kul att hitta skatter i sina egna gömmor.

2009-09-01 @ 22:07:36
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Mormor

Storasyster kan kanske ha användning för dina fina udda kaffekoppar när hon ska ha café i bryggstugan...

2009-09-02 @ 22:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0