Klöverfilt


Hur inspirationen kommer skiljer ofta mycket från tillfälle till tillfälle.
IInspiration och idéer kan komma från vänner, från naturen eller från alster från andra skapande människor.
Ibland, som i fallet med den här filten, kom inspirationen direkt från materialet!

När jag såg tygerna bredvid varandra där i kartongen stod det klart att jag bara MÅSTE få sy en babyfilt av dem!
Inte för att i behöver någon babyfilt egentligen, men tygerna passade alldeles för bra tillsammans för att jag skulle kunna låta bli att klippa till en filt av dem...

Filten låg sedan färdigklippt och nålad länge, men nu i sommar när det röjts och rensats i samband med renoverandet åtefanns den igen och blev äntligen färdig!

Filten blev stor och rejäl för att vara babyfilt med sina ca 85x100 cm,
På ena sidan är det tunn, mörkgrå fleece.
På den andra sidan loppisfyndat bomullstyg med treklöver.

Det är lite ont om bäbisar i den metamorphosiska familjen så tills vidare får filten ta plats i present/säljes/bortbytes  högen så får vi väl se längre fram vilket litet barn den kommer att få värma?!

Förresten, nu när jag ändå varit inne på detta med inspiration.
Var får DU din inspiration från?
Vore roligt att få veta...


Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Säg det... Bloggar, böcker/tidningar, material som bara, som i ditt fall, lägger sig bredvid varandra och trivs ihop. Och inte minst mitt eget huvud. Svårt att ge ett entydigt svar på den frågan. Allt jag egentligen vet är att jag får alldeles för mycket av den, har inte en chans att hinna realisera idéerna i samma takt som de poppar upp. :)

2010-08-22 @ 22:27:00
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Och, jag glömde: gullig filt! Den ser varm och mysig ut. Bebisar tycker jag det föds i parti och minut, åtminstone i min bekantskapskrets, så den hittar säkert sin mottagare till sist.

Jag har förresten en liten bit av ett liknande tyg i mina förråd, men röd botten. Och jag tror att alla klöverbladen på det är lika stora.

2010-08-22 @ 22:29:05
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: HomeRiver

Eller kanske till dockorna?!

2010-08-22 @ 22:52:27
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Blenda

Jag tror jag får inspiration mest från internet och andra bloggar... Sen finns det ett gäng damer på mitt jobb, som stickar lite, och som ibland har roliga ideér och projekt som jag får "spinn-off-ideér" av! Men jag har eg ingen i min närhet som stickar eller handarbetar med annat heller. Min mamma virkade dock väldigt mycket när jag var liten...



Filten är jättefin, blir äna sugen på en sån till mig själv här nu när hösten kommer och det blir ok att "puppa in sig" i soffhörnet med en filt, en stickning och lite tända ljus...



/Blenda

2010-08-23 @ 08:48:17
URL: http://blendasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Efwa - Medea

Vad fin filten blev! Jag får inspiration från tidningar, miljön runtomkring mig, bloggar, färger och precis som i ditt fall när tyger eller garner helt enkelt talar om vad de vill bli.

2010-08-23 @ 09:10:13
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: mia

Från bra bloggar, som din!

2010-08-23 @ 22:18:21
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Jag inspireras av många bloggar och även i butiker när jag ser saker och tänker att "det kan väl inte vara så svårt att göra själv?" - numera handlar jag mer medvetet i secondhandbutiker men saknar inte inspiration ändå... nu är det tid jag vill ha!

2010-08-24 @ 17:29:22
URL: http://dozandesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0