Önskas: pluggpepp och lite energi!


Veckans projekt som på något sätt ska avklaras paralellt med lektioner, grupparbete och en vardag med barn är en hemtenta.
En hemtenta där jag själv skall formulera mina egena frågor utifrån lärandemålen och sedan svara på dem i nivå med det betyg jag siktar mot.
En fantastisk träning inför att senare skriva uppsats - absoult!
Men tyvärr inte riktigt uppgiften för mig en tid som denna när mitt förtroende för mig själv som student ligger någonstans i nivå med golvtrösklarna...

Nåväl, min nya mapp gör arbetete aaaaaaningen roligare i alla fall!

...och ja, jag ligger i nuläget lite så där klädsamt nästan-efter med en tenta som inte alls är något att ha ännu och bara längtar efter den stund då den är inskickad och klar och jag får fokusera på julkortspyssel istället!


Mapp från Lagerhouse

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Jag lider med dig. I sådana här stunder dyker alltid mitt hatuttryck upp i medvetandet. Förlåt att jag utsätter dig för detta förfärliga talessätt men: Det är bara att bita i det sura äpplet, och sätta igång.



Och du, jag tror på dig! Pepp pepp pepp!!!

2010-12-08 @ 08:30:58
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Deleine

Åh jag har sett de där mapparna, fanns en hel massa roliga saker i den serien.



Lycka till med studierna!

2010-12-08 @ 08:45:34
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Anne

Det kommer att gå galant, bara du kommer igång. Börja bara, tänk inte. Sedan när du väl är igång kommer det att ge sig, det är alltid jobbigast innan.

2010-12-08 @ 11:48:28
URL: http://annebjornstrom.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Hejja, hejja, hejja!!! Du är toppenbra!!!

2010-12-10 @ 23:03:40
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Blenda

Hej!

Läste om ditt plugg och taskigt själförtroende - kan trösta dig med att det där går över! När jag pluggade (gjorde det som du när jag hade små barn och dessutom jobbade ett par dagar i veckan), hade jag en större sådan svacka och ett par mindre därefter under de där åren. Men de gick som sagt över, det var bara att köra ner huvudet och streta på så lyckades jag på något vis komma ut på andra sidan. Och så himla mycket jag lärde mig om mig själv på vägen! Och så stolt jag är över mig själv så här i efterhand! :-D

Ha en fortsatt bra helg!

/Blenda


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0