Silverblad

Har testat vidare så smått med silverpastan som jag fick i julklapp.
Det gick faktiskt lite bättre denna andra gång.

Jag gjorde öglorna för upphängningen lite större (första gången tänkte jag inte på hur mycket silverleran/pastan krymper vid bränning) och de färdiga bladen blev slätare och mer blad-lika.


Ett andra försök med ett pelargonblad.

Fortfarande några små bubblor, men slätare än det första bladet och med tydligare ådror.
Funderar lite på om jag ska polera upp det eller inte?
Just det sträva och lite luddiga så typiskt för pelargoner, men samtidigt så är det ju fint med blankt?



Palettblad - nu som armbandsberlock

Är väldigt nöjd med de tydliga bladådrorna på dett blad!

Detta blad levde dock verkligen sitt eget liv!
När jag först la på silverpastan låg det helt platt och jag var rädd att få ett tråkigt "dött" blad, men sen började det hända saker och bladet böjde sig både hit och dit.
Blombladet sprack även under torkningen, till skillnad från pelargonbladet som höll formen väldigt bra.

Brännde nog det här bladet lite mer och varmare än man egentligen ska.
Ja, jag värmde så hårt att det började smälta lite på ytan på baksidan och bladet blev därför väldigt blankt även på framsidan, men samtidigt tycker jag att det blev fint.
Liksom passande för ett Palettblad.


Det kommer DEFINITIVT att bli fler smycken med silverblad för min del, men jag får nog ge mig till tåls till våren/sommaren när utbudet av fina blad är större och jag har kunnat köpta lite mer silverpasta...


edit: För er som är nyfikna på silverlera och silverpasta kan jag dela med mig av den här länken till en blogg som min bror tipsade mig om!


Kommentarer
Postat av: Bustråden

Vilka fina smycken , kul ide!

2010-01-09 @ 11:21:41
URL: http://bustraden.blogspot.com/
Postat av: med nål och tråd

alltså så vackert litet blad! Jag måste nog ut på nätet och leta info om silverpasta

2010-01-09 @ 11:55:58
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Blenda

Vad fint palettbladet är! (Det andra är förstås också fint, men palettbladet tilltalar mig mest!) Vad är eg silverpasta, är det silver i lerform alltså? Eller är det ett "silverliknande" material? Jag blir nyfiken, det verkar som något jag måste pröva... :-)

2010-01-09 @ 13:17:28
URL: http://blendasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Emma

Så söta de blir!

2010-01-09 @ 18:47:26
URL: http://emmasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Mycket vackert!!

2010-01-10 @ 22:13:40
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0