Akut loppis-shopping





Vi har länge haft en plåtburk som jag ursprungligen tiggde till mig från en godisbutik att ha alla slevar och vispar i.
Där och då, i en studentlägenhet i början på 2000-talet passade den fint.
Efter det har den väl passat sissådär i våra kök och nu, i ett kök i lantlig stil i ett litet rött hus på landet så skar den sig mer än någonsin.

Alltså - läge för akut loppis-shopping!

Loppis-shopping associerar jag i regel med fridfullt strövande.
Visst, ofta har man några olika saker man brukar hålla ett extra öga på för att se om man hittar, men det är sällan som i alla fall jag har en regelrätt handlingslista över vad som ska handlas.

Som tur var hittade jag i alla fall sånna burkar som jag hade i tanken.
Nu när jag för en gångs skull hade en mycket specifik handlingslista.
Sommriga och fina med dekor som dessutom matchar pelargonerna!

(Jag drömmer dock fortfarande om en sån där stilig kruka med små tassar på från och av Ulrika Olsson)


Den pensionerade burken...
(klicka på bilden för att se den större)

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack! Vilken fin komplimang!

2010-07-22 @ 21:30:28
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: Fröken Pimpinett

Vilka fina burkar! Sådana skulle jag också vilja hitta på en loppis...

2010-07-26 @ 21:41:19
URL: http://www.frokenpimpinett.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0