Solsken och vårvinterväder



Maria på Jag blommar beskrev detta med vårvinter så bra tycker jag.
Den där bonus-årstiden som ju faktiskt inte finns i hela landet.
När den kommer känns det som en belöning för att vi klarat oss igenom ytterligare en vinter.
Ett löfte om att ja, det kommer en vår även i år.
(även om det dröjer ett tag till)

Under sluttampen av den mörka delen av vintern har jag, lite för att hålla hoppet om en vår uppe ägnat mig åt att se över barnens vår och sommarkläder.

Vad behövs, vad har vi sedan tidigare?
Hålla ögonen öppna efter bra erbjudanden på bra kläder och skor.

Balansen mellan hur mycket detta är strategiska förberedelser och hur mycket detta är en verklighetsflykt varierar nog från dag till dag, men det finns ändå något hoppfullt i att kolla igenom överdrsgsbyxor och gummistövlar eller räkna på vilka storlekar barnen ska ha på de där fina skorna från Kavats eco-kollektion.


Vårvintersolen kommer verkligen som en välbehövlig energikick!
(En energiboost som tydligen smittat av sig även till annat...)

En kär systers rådiga utlånande av en gul kofta lyser upp och värmer.
Några lediga dagar med nära och kära.
En garn-vinst från VickeViras nya Etsy-shop i MiAs utlottning.
(vilket flyt va?! Hade ju turen att vinna i Kamillas utlottning för inte så länge sedan - the best kind of prize is a suprise!)

Och sist men inte minst ett Sunshine award från Johanna som jag låter gå vidare till alla er som känner att det behövs lite extra solsken så här på vårvinterkanten!

Nu ska jag njuta av en skön, ledig och förhoppningsvis solig söndag!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

och det paketet ska du få snart också! Har bara lite svårt att bestämma mig om det skall skickas härifrån eller från Sverige eftersom det är lite rörigt just nu, bestämmer mig nog när jag packat och det att jag skickar härifrån eftersom det blir så mycket att ta med sig så att jag kommer vilja slippa så mycket som möjligt XD

2010-03-14 @ 09:15:53
URL: http://www.mittens.se
Postat av: Medea

Visst är vårvinter härligt. Solen börjar värma och det finns hopp om sommar. Vi har haft det ovanligt kallt även i Provence men nu har snön smält bort och vi kan dricka kaffe på terrassen igen. Fin kofta du fick låna och grattis till vinsten från Mia!

2010-03-15 @ 09:03:13
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: Anna, od Andulky

Älskar vårvintern!!

Vilka underbara skor... Typiskt att det finns så mycket man bara måste ha :-).

2010-03-16 @ 09:25:21
URL: http://odandulky.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0