Saker jag inte förstår



Jag förstår inte detta med barn och sovmornar.
På vardagarna brukar vi ofta få bära ned två halvsovande barn vid sjutiden och sätta dem vid frukostbordet.
Nu, en härlig ledig lördag när man i det här huset är fria att sova ända fram till lunch om man så önskar så skuttar de istället upp i ottan.

Lillebror lyckades jag övertala till att ligga kvar i sängen ända till strax efter sex, storasyster och hennes kompis som sovit över var nog uppe redan vid halv sex.

Jag förstår inte heller när barnen plötsligt blev så stora?
Storasyster och lillebror kan spela kortspel helt på egen hand ibland och när jag och lillebror kom ned vid 06.20 hade storasyster och hennes kompis redan ätit frukost.
Alldeles själva hade de dukat och serverat sig, utan att ens behöva ha hjälp att ta ned burken med müsli som stod högt upp, ovanpå kylskåpet.

När hände det liksom?
Har de vuxit i smyg kanske?
När vi föräldrar inte tittat så noga?

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Sen, min vän, blir det värrare ändå! När pojkarna, får skägg, låter som sin far, och både döttrar och söner är större än man själv! Man får SE UPP til alla! Bygg upp ditt EGO, och var stadig i tron på Dig själv! Tack för ditt inlägg! Ha de!

2010-05-08 @ 10:42:06
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: MiA

Visst är det skönt när de blivit så stora så de klarar sej själv på morgonen och man själv lugnt kan ligga kvar i sängen ett tag till !!

2010-05-08 @ 11:27:56
URL: http://minspiration.blogspot.com
Postat av: U-B

Ja, vänta bara tills dom flyttar hemifrån, bildar egen familj och du blir mormor/farmor...

2010-05-08 @ 19:43:59
Postat av: mia

Jag vände ryggen till, bara ett kort ögonblick och då, helt plötsligt, är min "lille gos" på väg att fylla 20. Bara sådär...

2010-05-08 @ 20:07:47
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0