Utmanad!


Spår av liv

Jag har blivit utmanad av Anna aka Mammagumman.
Brukar vanligtvis vara tämligen restriktiv med att följa sånna här utmaningar, men denna tänkte jag faktiskt (nästan) följa!

4 tv-program Det enda specifika program jag spontant kommer på är Morden i midsummer. Det brukar liksom inte bli så mycket tv-tittande till vardags (surfar hellre en stund) Kalle Anka på julafton kanske? Och tv-kalendern nu innan jul? Och jo, sånna där göra-om-hemma program gillar jag!

4 saker jag gjort idag Klivit upp och bytt om, tänt en brasa, druckit lite kaffe och stickat ett varv på present-sockorna (klockan är bara 06.51)

4 saker jag längtar efter En liiiiten sovmorgon till helgen, min resan till huvudstaden nästa vecka, julen och våren, den vackra våren!

4 grejer på önskelistan Ett renoverat badrum, en kamin till vardagsrummet, fler origo-skålar i fina färger och mönster och en till uppsättning korta KnitPro strumpstickor 2,5mm (jepp, materialistiskt så det förslår fick det bli!)

4 things I hate Väljer medvetet att inte börja tänka på det så här i början på morgonen. Det tar så onödigt mycket energi från annat tycker jag! Jag väljer att hellre ta itu med motgångar och negativa saker när de dyker upp och däremellan föredrar jag att fokusera mot det mer konstruktiva och kreativa - livet blir så mycket mer givande då tycker jag!

Skickar vidare utmaningen väljer jag att inte göra.
Inte just nu i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad mysigt det låter. Stickning och kaminer,en längtan till våren och att ändå ta saker som de kommer. Kul att få veta lite mer. Kram Anna

2010-11-18 @ 10:37:36
URL: http://mammagumman.blogspot.com/
Postat av: Iréne JB

Morden i Midsummer helt klart. Sedan är TV:n ganska bra som sällskap till stickningen. NCIS brukar hålla mej sällskap. Och vilken lugn start på dagen. Så har jag det aldrig, möjligtvis på helgerna.

2010-11-18 @ 21:37:53
URL: http://www.irenejb.blogspot.com
Postat av: Evasleva

Vettigt att inte tänka på vad man hatar. Det är ju så mycket mer givande att tänka på det man vill ha :) Speciellt 06:51 ;)

2010-11-21 @ 19:27:15
URL: http://evaslevapysslar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0