På stickorna - en gladsjal




Tänkte passa på att bjuda på en "Under arbetets gång" - bild på den där gladstickningen jag började på i slutet av februari.
Sakta, varv för varv så växer sjalen fram.
Den ena färgen efter den andra.
En perfekt stickning att sticka på de stunder jag bara vill sticka för att sticka, utan att behöva tänka så mycket på hur och vad jag sticka!

Hade funderingar kring om jag skulle sticka in aviga, lila varv mellan de olika färgerna eller om jag bara skulle låta restnystanen avlösa varandra. När jag väl hade kommit igång med stickandet föll det sig dock naturligt att (så här långt i alla fall) sticka hela sjalen i slätstickning och bara låta de olika färgerna följa varandra.

Ser fram emot att se hur sjalen tar sig ut när den är klar!
(eller ja - när restnystanen är slut alltså...)

Kommentarer
Postat av: Svala

Vilka härliga färger! En riktig gladsjal =o)

2011-04-05 @ 20:32:34
URL: http://erica-svala.blogspot.com/
Postat av: Deleine

En MYSIG gladsjal!

2011-04-06 @ 08:33:08
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0