Lite och ingenting




Vet inte riktigt hur det går ihop, men det känns som att det händer lite och inget just nu, samtidigt som det är fullt med saker som finns att göras och en hel radda saker som också blir gjorda.

Hallen en byggarbetsplats med en toalett som är under renovering. Sovrummet fullt med kartonger och kassar som stod i klädkammaren som nu blivit barnrum, och av någon outgrundlig anledning liksom sprider sig denna röra och oreda även till övriga utrymmen i huset.

Att få hela huset fint och städat på en gång är bara att glömma.

Istället är det punktinsatser som gäller just nu.

Den senaste var diskbänken.
Nästa kanske blir  skohyllan i hallen?

Det skulle sitta fint med ett par extra armar, och varör inte ett par extra timmar på dygnet och ett par extra timmars sömn när vi ändå håller på?!

Nåväl, vi får i alla dall mat i magen vid jämna mellanrum,kläder på kroppen och får sova  tryggt och lugnt i sköna sängar om natten så helt pjåkigt är inte läget ändå!

Kommentarer
Postat av: Blenda

Haha, det låter som en beskrivning av en helt vanlig småbarnsfamiljs vardag! :-)



Satt och kollade på bilder tillsammans med min familj häromdagen, från vår småbarnstid. Det är helt sjukt vad fort det går, och vad mycket som hinner hända... Det sägs att på 7 år hinner vartenda cell i en människas kropp att bytas ut, och i mitt huvud är det därför helt begripligt att jag ibland känner att jag knappt känner igen mig själv och min familj från då...



Ha det gott och njut av nuet (sa hon med klok stämma)

/Blenda

2011-08-10 @ 13:51:14
URL: http://blendasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: U-B

Ja, räcker inte allt ni redan gör? Det viktigaste är väl ändå att ta hand om barnen, eller hur?

2011-08-11 @ 09:11:49
Postat av: Sussi

Underbar syskonbild! Tänk så mycket vi donar hemma, jag kommer ihåg när vi flyttade med liten Oskar, ojoj. Det är skönt ändå att låta det ta den tid som behövs, var sak har sin tid :)

Kram

2011-08-11 @ 22:08:07
Postat av: Ulrika

Haha! Det där känner jag igen! Förra veckan blev Majlis kommande rum, AKA förrådsrummet, tömt på prylar eftersom golvet ska målas. Så skönt, rummet blev så stort och vi leker där inne varje dag nu! Men vart fick alla grejer ta vägen? Jo, till köket och matrummet... Helt fullt med stegar, färgburkar och annat bråte!

2011-08-15 @ 08:11:35
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0