Farmorsklappen




"Med fotspår på lin
blir du så fin.
Så svep denna om din hals
när det bjuds upp till vals"

Mjo, på rimfronten finns kanske mer att önska - men sjalen blev, i alla fall i mitt tycke, betydligt bättre än rimmet tack och lov!

Mjukt linne pyntat med bollfrans, "tras-flätor", en bit spets och den där plisérade remsan jag veckade med en gaffel och med några tankvärda ord och yngsta barnbarnets fotavtryck som sista avslut.

Resultatet blev en mjuk och ganska sval sjal/halsduk.
En sjal som tål att anvädas och går finfint att tvätta i maskin som jag hoppas passar mottagaren bra!


Kommentarer
Postat av: Maria

Himla fint, och extra tänkvärt med fötterna och orden!

2011-12-29 @ 15:44:49
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Tjusig! Ser framför mig en... tjaa... tjusig kvinna i klänning och så den där sjalen!

Postat av: Mie

Så vacker!

2012-01-01 @ 19:27:15
URL: http://miefelth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0