Haklappasbehov = produktion



Vi har ju en bäbis här hemma som börjat äta annat än bröstmjölk och tidningspapper (ja, det sista var väl inte direkt planerat men små barn kan ha väldigt långa armar ibland) och då behövs det haklappar!

Gärna flera stycken.
Framför allt om bäbisen plockar i sig den mesta maten på egen hand.
(se bilden nedan)

Tre stycken blev det denna gången.
Modellen är samma som den jag sydde HÄR, dvs min egenknåpade med en ficka som liksom står ut lite av sig själv. Materialet  är olika typer av vaxduk/plastad bomull. Favoriten just nu är den med jultema, sydd av en liten loppisfyndad vaxdukslöpare som jag kände att jag bara måste ha men som jag inte funnit någon användning för, förrän nu då.

De kantband som fanns hemma räckte dock inte till knytband på alla så det fick bli nån slags improviserad knapplösning på två av dem, men det tycks funka det med!



Kommentarer
Postat av: U-B

Oj, vad de blev fina. Passar verkligen på den tilltänkte bäraren.

2011-12-11 @ 11:40:03
Postat av: Iréne JB

Fina haklappar och att äta själv är bäst! Minns att jag använde degskrapan för att göra rent bordet efter allt som kladdats in där :)

2011-12-11 @ 19:45:49
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Tänk att den där lilla bebisen redan kan sitta och äta själv! Roligare bör det ju också bli med så fina hakklappar!

Postat av: Evasleva

Jättefina! Kul med jul-motiv också!

2011-12-13 @ 14:08:59
URL: http://medmedvind.blogspot.com
Postat av: Deleine

OOOh tidningspapper som är SÅ gott ;)



Om du sätter knappar kan du juh göra "flärpen" lite längre och sätta fler knappar så den går att använda även när bebis börjar bli liiite större...

2011-12-15 @ 14:07:49
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0