Vanlig vardag i väntan på helg




Det är lite tugnt med veckor som denna när man redan på måndag förmiddag börjar längta till nästa helg...
Ja, inte för att det egentligen är en tyngre vecka än vanligt.
Det har bara blivit lite väl mycket vardag, mörker och kyla att det börjar tippa över till att vara FÖR mycket.
Att vi alla är lite trötta och nog skulle må bra av en skön, ledig långhelg.

Middagsmaten har nog aldrig varit tråkigare och mer fantasilös än nu, men den blir inhandlad, tillagad och äts.
Barnen vill verkligen inte duscha.
Att behöva dusca på en onsdag måste verkligen vara höjden av alla orättvisor om man utgår ifrån deras reaktion.
Efter lite bus och trams är vi dock alla duschade, ombytta och har fått tänderna borstade.

Så ja, vardagen rullar på, även om det går lite trögt.

Som tur är börjar alla minusgraderna vägas upp av att solen visar sig lite mer.
En sol som faktiskt värmer lite och som ger oss gnistrande snö och klarblå himmel ute och ljus och skarpa skuggor inne.
Det är inte längre kolmörkt när vi kommer hem på eftermiddagen och jag har köpt hem en tulpanbukett. Fina tulpaner med fransiga kanter.
Och inne i arbetsrummet ligger nystruktna gardiner och väntar på att få hängas upp i köket.
Ja, jag har tillockmed hittat oss en ny duk till köksbordet!

Jag siktar på en fin helg helt enkelt...

Kommentarer
Postat av: Deleine

Hoppas du får en underbar och fin helg.

2011-02-24 @ 10:24:19
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Ulrika

Tänk, precis så där har jag också tänkt idag! En ovanligt beige torsdag och jag vill att något nytt ska hända. Exakt vad vet jag inte. Men sol och ljus kan ju räcka långt!

2011-02-24 @ 19:01:54
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: Fale Artut

Önskar Dig en fin helg! Jag vet inte riktigt vad det skall bli av det bulliga och färgrika garnet... Har du någon innovation? Jag funderade på en halskrage, eller en väska, men jag vet faktiskt inte... Klämgarn, än så länge

2011-02-24 @ 21:37:33
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: C

Hoppas du får en mysig helg vännen. Jag har oxå längtat efter helg hela veckan, få en chans att komma ikapp lite. Kramelikram! /C

2011-02-25 @ 11:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0