Senaste doppresenten/ringsjalen




Det har varit lite tyst här på bloggen de sista dagarna och orsaken till det har varit något så trevligt som att vi varit bjudna på barndop!

Den som skulle döpas var en söt liten kille som tyckte att banden på dopklänningen var alldeles fantastiskt smaskiga att tugga lite på... *ler*

Jag tycker ju att det här med bärsjalar rent allmänt är väldigt smart och smidigt och något som underlättar livet med barn väldigt mycket. Därför är det också en sak jag gärna ger bort i present till våra vänner och deras barn!

Just ringsjal i doppresent har det blivit ett par gånger tidigare.
Dels Johns röda i våras, sen en härligt rutig sjal (som tyvärr aldrig hann fastna på bild då den syddes och gavs bort mitt under köksrenoveringen i somras) och nu - en Jeans-sjal.

Ska man bära långa stunder så är ju en lång bärsjal, en Mei Tai eller en ergonomisk sele absolut att föredra. Men för alla de där kortare stunderna som man bär, in och ut från bilen, när middagen måste lagas och man samtidigt har ett närhetstörstande barn...
Ja, för alla de där stunderna med ett behov av att kunna bära och samtidigt ha en hand eller två över som förr eller senare dyker upp i en förälders vardag, då är en ringsjal toppen!

Måste säga att jag tycker att resultatet blev riktigt bra denna gång!

Denim är ju alltid snyggt, framför allt i kombination med sömmar som är sydda i en sån lite kraftigare jeanstråd.
Med en bra vikning vid ringarna och en ficka på svansen att packa det nödvändigaste i (eller stoppa ned sjalen själv i när den inte används) så känns den här sjalen lite extra funktionell och jag hoppas att den kommer väl till användning här framöver!



"Paketering" och kort i samma stil som sjalen, skapade av spillbitar.

Kommentarer
Postat av: My

Vilken fin!!! Nästan lika fin som den John fick, men bara nästan! ;o)

2011-01-30 @ 20:10:29
Postat av: Efwa - Medea

Superfin doppresent!

2011-01-31 @ 19:27:21
URL: http://medeashem.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Vilken bra present. Hoppas du blir kry från din förkylning snart. Jag lobbar för ingefärste med honung, det är skönt för halsen.

2011-02-01 @ 08:35:34
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0