Små förberedelser




Jag och storasyster har kikat igenom lite av de bäbiskläder som finns kvar från när hon och lillebror var bäbisar.
Det är ju länge än innan det ska komma någon bäbis men det kändes bra att få en liten överblick över vad som finns hemma redan och om det är något som behöver kompletteras innan sommaren, och sen så är det ju väldigt mysigt också att titta och plocka med alla de där pyttesmå kläderna!

Jag slås gång efter gång av hur fantastisk även denna graviditet är!
Av någon anledning tänkte jag innan jag blev gravid att
-Äh, detta vet jag ju hur det är. Jag har ju varit med förr!

Och visst, jag har varit med om detta förut.
Både min kropp och mitt psyke känns mer rutinerade än tidigare gånger.
Saker som tidigare känts främmande känns nu helt självklara.

Men samtidigt är ju allt nytt!
Och helt fantastiskt underbart!

Tänk att det ska komma en bäbis till vår familj!
Och tänk att vi nu är både två föräldrar och två syskon som väntar på denna efterlängtade bäbis!


Fast det är klart.
Vissa baksidor finns det ju med att detta inte är första gången vi väntar barn, det ska erkännas...

En av de mindre smickrande skillnaderna måste dock vara vilken koll, eller som nu icke-koll jag har på i vilken graviditetsvecka jag är i!

Från att under första graviditeten ha stenkoll på såväl veckor och dagar, till att under andra graviditeten i alla fall ha koll på veckorna, till att nu, omgång tre, ha en ungefärlig koll på att jag bör vara halvvägs genom graviditeten vid det här laget... typ... på en höft så där...

Kommentarer
Postat av: Deleine

ÅÅÅh jag är sååå avis!!! Jag vill åsså ha bebis juh!!

2011-01-20 @ 20:25:43
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: med nål och tråd

Alltså. Jag tänkte väl det. Jag har ju tydligen helt missat att du annonserat att det växer en bebis i magen på dig. Fast jag har haft mina aningar när du ju bloggat om blöjor o andra bebisgrejer. Så här kommer jag hundra år efter alla andra o säger GRATTIS!

2011-01-20 @ 21:50:04
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: My

Vilken vecka och dag det är har ju egentligen ingen som helst betydelse; erfarenheten har ju visat oss att bäbisar har en stor förkärlek för att strunta i BF och vackert mysa kvar i magen. Endast för att jäklas med sina mammor tror jag! ;o)

2011-01-20 @ 22:01:58
Postat av: Fale Artut

Det känner jag igen! Men jag kan säga att för varje gång det går bra, så är man verkligen ännu lyckligare att få vara med om detta stora! KRAM!

Två lamm till idag! Undrar om den lilla du bär också har lockigt hår.......

2011-01-20 @ 22:39:56
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Åh, vad mysigt! Även fast jag precis avslutat min graviditet så hoppas jag verkligen att jag ska få vara med om det igen! Älskade att vara gravid! Fast att nu ha fått lilla Majlis klår såklart det!

2011-01-21 @ 08:48:18
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: TokTova

Grattis! Tänk ändå att det är lika fantastiskt varje gång som en ny liten människa ska födas... Det värsta med att bli förälder är dock försäkringskassan. Gah! Vad dom kan strula och ställa till det för en... Fast lite lättare blir det ju trots allt när man tröskat sig igenom deras system förut.

2011-01-21 @ 17:34:47
URL: http://toktova.blogspot.com
Postat av: Tant Grön

Åh vad spännande med en baby, det ska bli spännande att följa!

2011-02-02 @ 20:54:23
URL: http://tantgroen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0