Att göra det bästa av situationen




Förkylningen är ett faktum.
Ont i kroppen, ont i halsen och en rätt väsande röst.
Lika så är statistikuppgiften från skolan ett faktum.

Sånna gånger får man göra det bästa av situationen.
Att sitta och skriva i ett solupplyst kök kändes helt klart trevligare än en liten instängd datasal en sån här gång.
(och närmare till kaffet har jag också)
Visserligen har jag inte tillgång till det flashiga statistikprogrammet, men det tycker jag vägs upp ganska bra av tulpanerna!

Som tur är så tycks barnen vara friska som nötkärnor.
Det är bara vi föräldrar som däckat.
Är mer tacksam än vanligt för att vi har tillgång till kommunal barnomsorg så att det går att få ihop vardagen trots förkylningar och kunna stuva undan uppgifter från skola och jobb i ett tempo som gör att det finns ork att vara (hjälpligt) bra föräldrar när barnen är hemma!

Kommentarer
Postat av: fru Björn

Ta hand om dig! Våren kommer och sommaren är närmare också. Jag håller på att drunkna i jobb och annat men tar en dag i taget. Det löser sig alltid. Kram

2011-01-28 @ 22:03:32
URL: http://www.frubjornskapar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0