Inspiration och planerade projekt


Har länge tyckt att Möbius- (Moebius-) sjalarna verkat spännande, just för att de är Möbiusband med allt vad det innebär i att vara oändliga och bara har en sida osv.

Alla bilder jag sett tidigare har dock varit små nätta skapelser, piffigt draperade över modellens axlar.
Fint absolut, men inget jag skulle använda.

Sen klickade jag in hos MammaP och såg hennes Möbius...
Det är ju SÅ man ska bära upp en Möbius!

Plötsligt känns det självklart att jag också ska sticka mig en Möbius!
(sen riktigt när jag kommer att få tid till det återstår att se...)

Garnet är i allafall inhandlat och redo.  
Det blev ett nystan Kauni, köpt för presentkortet jag fick av barnens farföräldrar som "grattis till bäbisen-present" istället för en blombukett. (Trevlig idé det där med presentkort på skapandematerial tycker jag) 

De pärlor som blev över från knapphalbandet jag pysslade på övertid matchar alldeles väldigt bra så de får kanske får vara med på ett hörn de också?

Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Kul att kunna inspirera med slöjdklubbsbilderna!



Vet du förresten, på tal om inspiration, att du är faktiskt den första länken i inspirationskedjan som lett fram till det röda skåpet. Det började med hemma-hos-bilderna från er som HomeRiver visade, då blev jag sååå sugen på ett sånt där rött Ikea-skåp. Sen var jag ju och kollade på ett sånt på Ikea under påskhelgen, dock utan att köpa. Så hittade jag det här skåpet några dagar senare och hade fortfarande en inre bild av ett rött skåp och på den vägen är det... :)

2011-06-15 @ 21:39:11
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Linda Samuelsson

Shit vad jag blev tänt på denna ide den är ju skitbra! Åhh genialisk!

2011-06-16 @ 13:59:05
URL: http://frokengarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0