Pysselbyte - återbruk del 1



Jag har varit med i ännu ett pysselbyte.
Denna gång inne på sjalbarn.se och det var återbruk med strandtema som gällde denna gången.

Dessa saker som nu har flyttat hem till Vindling är mitt bidrag i bytet.
En kasse modell jättestor med plats för alla lätta men skrymmande saker man burkar ha med sig till stranden och ett "hålla vätan ute/inne-fodral" av vaxduk.
(För att ge en uppfattning om storleken så är vaxduksfodralet nog stort för att kunna rymma ett A4 block - utifall skrivarlusten skulle slå till under strandutflykten)

Kassen är sydd av ett par byxor (på baksidan finns en av bakfickorna) med axelband av ett skärp från en städrock.
Vimplarna är sydda av div. spillbitar.

"Hålla vätan ute/inne-fodralet" är i ärlighetensnamn inget återbruk i dess rätta bemärkelse då både vaxduken och knapparna är helt nya. Vaxduksbiten blev dock över när jag sydde madrassen till vårt återbruks-skötbord så den har ju i alla fall lite återbrukskoppling vilket jag tycker fick vara nära nog den här gången!


...och nej, jag har inte hunnit med detta med en nyfödd bäbis i famnen.

Inte en chans!

Det mesta var redan klar innan bäbisen föddes och det var bara smådetaljer kvar att göra klart nu på slutet.

 

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Så fin! Jag gillar särskilt vimplarna

2011-06-29 @ 16:37:03
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0