Bilder och tankar från dagen som gått



Har haft en hemma-plugg dag idag.
Det var länge sedan sist, och det kändes lite ovant faktiskt.
Bara jag, böckerna och katterna hemma.
Inga barn.
Bara spåren av barnen.
Som pärlplattan lillebror började på i morse.

Jag har traglat mig ytterligare en bit fram genom den där statistikuppgiften jag helst bara skulle vilja glömma och jag leker lite med tanken om hur det skulle vara om jag skulle kunna lägga allt engagemang och all tid som nu går till skapande på studierna?
Tänk vilken stjärnstudent jag skulle vara!
Mina uppsatser skulle glänsa!
Jag skulle spika varenda tenta!

Men samtidigt så vet jag ju att även om skapandet kanske tar en del tid i anspråk så GER det mig så mycket att få skapa.
Jag FÅR så mycket tillbaka av att få utlopp för alla de där mer eller mindre rimliga idéerna som jag bara måste få testa.

För mig korrelerar skapandet hela tiden med livet i övrig.
Är det stiltje i det ena betyder det ofta att också det andra stannat av.
Är det liv, glädje och inspiration i det ena så sprider det sig till det andra.

Kanske ska jag ändå vara glad för att idéerna snurrar på för fullt i mitt huvud och jag har en hel radda små och stora projekt på gång?
Även om det kanske innebär att det går lite si och så med den där statistikuppgiften och jag sällan får några toppbetyg?


(Tack också för alla fina kommentarer om det lilla lapptäcket!)

Kommentarer
Postat av: Blenda

Hej!

Jag tänker att är det verkligen superviktigt med toppbetyg då (missförstå mig rätt)? :-) Jag tror mer på att man ska ha balans i livet, då blir det bäst! Och jag tror att man får bra jobb ändå, just för att man är en person som förstår att ha balans! Det har funkat för mig i alla fall...



Apropå candleflamesjalen - tycker inte du ska stryka den från listan, den är jättefin, men jag ska göra som Dödergök nästa gång, med extra maskor mellan lågorna och även någon form av kant runt. (Kanten blev liksom "rå" om du förstår vad jag menar, det enda jag inte gillade med mönstret.)



Ha det gott!

/Blenda

2011-03-15 @ 20:14:11
URL: http://blendasbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: med nål och tråd

Ja du, ibland är det svårt att jobba för att jag sitter och tänker på alla andra saker jag skulle kunna göra om jag inte satt vid en dator. Men livet är ju så att alla nyttiga och nödvändiga saker inte är roliga. Hur väl vore det inte om passionen för det kreativa och jobb/plugg kunde vara lika stora. Jag börjar misstänka att det engagemang vi känner till skapandet är få förunnat och att uppbåda en lika stor passion för jobbet också är svårt.

2011-03-16 @ 06:57:20
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0