Nytt, ärvt, begagnat och lite lånat...



Ja, vad som egentligen är bäst när det kommer till barn- och bäbiskläder är säkert en smaksak, eller i vissa fall en fråga gällande ideologi kanske?

Ärvda och begagnade kläder är trevliga både för miljön och ekonomin, och ofta mjuka och skönt intvättade (och ibland dessutom grymt coola!)
Samtidigt så är jag också väldigt tacksam för att vi nu har en ekonomi som gör att vi slipper vara bundna till att alltid söka efter billigaste möjliga alternativ. Att vi har en ekonomi som även tillåter nyköp när behovet och/eller lusten faller på.

Med andra ord så föredrar jag nog en salig blandning när man kan få det bästa ur allt - och det är också vad som väntar på vår bäbis den dag den bestämmer sig för att komma ut i stora, vida världen!

Lite ärvt, lite nytt, lite begagnat och till min stora glädje också lite lånat!


Ett smakprov ur bäbisens garderob: Morbrors(?) t-shirt från 80-talet med matchande plychtrosor från samma tidsera (köpta begagnade) Storasysters pytte-pyjamas och mammans gula hjälmmössa.
Nyköpta bruna trikåbyxor och begagnade regnbågsbyxor.
En riktigt cool pocketblöja som bäbisen har turen att få låna och nyköpta små strumpor.

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Jag håller med! Blandat är ju himla härligt. Är det lila flames som mitt vänstra öga skåda på blöjan? Ett riktigt raggaråksrumpa (fniss)

2011-03-28 @ 20:31:50
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Iréne JB

Även jag håller med, en blandning är bra. Och storasysters pytte-pyjamas har stora E här haft en lika dan! Efter att lilla E haft den har den ärvts vidare så nu vet jag inte var den finns. Kan inte låta bli att tycka om de randiga byxorna heller :) Du och bäbis kanske kan matcha varandra om du har din fina regnbågstunika.

2011-03-28 @ 20:43:03
URL: http://www.irenejb.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

med nål och tråd - javisst är det flames! Helt klart i klass med de leopardmönstrade blöjbyxor som finns här hemma... ;-)



(det där med att tygblöjor är trist och tråkigt är inte sant på en punkt!)



Iréne JB - vilket sammanträffande! Samma årgång på våra barn kanske?

2011-03-29 @ 07:00:46
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Blandat är ju bäst! Det är roligt att komplettera en helt ny body med ett par gamla sparkbyxor! På så vis kan man få till unika kombinationer. Nu börjar alla mina ärvda sparkbyxor med ben dock att bli för små! I morse tittade till och med en liten stortå ut från pyamasens lilla fot...

2011-03-31 @ 11:08:06
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0