Ännu en återbruksväska





Började känna behovet av en ny väska för ett tag sedan.
En önskan om lite förnyelse från den ryggsäck jag udner hösten och vintern packat mitt pick och pack i.

En rymlig sak med lite fickor och så.
Praktiskt och basic men ändå lite rolig och vårlig?

...och det där re-make väskbytet jag var med på för ett tag sedan gav mig massor av inspiration och åter igen fick ett par gamla byxor sätta livet till!

Väskan blev färdig under helgen och har nu hunnit testas också och den fyller helt klart sin funktion väl och rymmer det jag brukar ha med mig en vanlig skoldag.

Detaljer:
- Innertyget är en loppisfyndad gardin
- Yttertyget är mina egna (ut)slitna jeans
- Två innerfickor. En lite mindre ficka med dragkedja och en stor som stängs med en tryckknapp av plast.
(En knapp som jag kunde sätta dit tack vare min nya tång!)
- Ställbart axelband, återbrukat från en kasserad ryggsäck.

...och ringarna mellan väskan och axelbandet är egentligen ett par ringsjalsringar av minsta storleken som legat oanvända här hemma i några år och nu fick ett nytt användningsområde.

Kanske att det kan bli en matchande börs också?
Trots allt finns ju både dragkedjan från jeansen och lite byxben kvar...

Kommentarer
Postat av: Deleine

Jag har ett par otroligt fula röda jeans som jag hittat på en loppis (eller om det var röda korset) för länge sedan som jag inte kunde låta bli för jag kände att de skulle bli en otroligt cool väska... Men jag kommer mig aldrig för att faktiskt göra den :P Så nu när du har väsk mania i din blogg kanske jag får lite inspiration ;)

2011-03-17 @ 07:38:04
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Rebecca

Snygg! Speciellt med det rutiga innertyget!

2011-03-17 @ 13:52:03
URL: http://auriorai.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Snygg väska! Plastknappen sätter liksom pricken över i fast den sitter på insidan. :)

Jag har också ett par trasiga och "urvuxna" (=jag har blivit lite för tjock för dem) Lee i just den färgen liggande, slår det mig nu. Dem kanske jag borde återbruka?

2011-03-17 @ 21:16:22
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Iréne

Snygg :)

2011-03-18 @ 10:08:58
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Anna

Väldigt fin väska! Skulle gärna vilja göra en jag med, men frågan är bara hur.. har du nå mått eller ett mönster kanske? :)

2011-07-06 @ 20:21:38
Postat av: metamorphosis

Anna - Ngt mönster har jag tyvärr inte att dela med mig av, men väskan syddes så bred som mina byxben tillät och botten på väskan är oval. Hoppas att det kan vara till ngn hjälp?

2011-07-07 @ 16:32:59
URL: http://metamorphosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0