På stickorna: en kofta på tvären



Drops Fabel 340p "Blue lagoon"

Regnigt och ruggigt väder ute.
En väldigt gravid och dessutom förkyld mamma inne.

Visst, denna gravida och förkylda mamma borde säker (egentligen) ta chansen att under varje liten bonustimme som ges innan bäbisen är här göra klart så mycket skoljobb som möjligt - men när det nu är som det är med både hälsan, orken och motivationen kändes stickning, choklad och Harry Potter som en betydligt mer tilltalande aktivitet... 

Helt emot min vana så stickar jag, hör och häpna, faktiskt efter mönster denna gången! Lite ovant, men det tycks gå ganska bra än så länge.
Modellen fastnade jag för när Ulrika visade bilder på sin dotter och hennes vårgröna kofta och redan så här i uppstarten är jag så nöjd med mitt val av garn - ett Fabelgarn i en fina färger som skiftar så där lagomt för att göra sig bra som kofta.

Alltid lika roligt det där - när man hittar rätt modell till rätt garn!

Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Åh, den modellen gillade jag med! Andra går i trappor... hoppas det funkar lika bra med att sticka :)

2011-05-24 @ 16:10:51
URL: http://homeriver.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Åh! Vad kul att se hur den blir i turkost!

2011-05-24 @ 19:59:17
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Den där koftan är en favorit här, tror jag stickat fyra stycken till olika kompisars barn. Tre av dem var randiga, men en av dem var just i Fabel (röd-orange-rosa-grönt sådant) och jag gillade verkligen hur det blev.

2011-05-24 @ 22:45:45
URL: http://tygochotyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0