Avdelning: "prylar jag varken behöver eller vill ha"



Mitt förra inlägg till trots så känner jag att jag redan fått lite överslag av all reklam som försöker locka till extra julshopping och jag kommer på mig själv att hitta pryl efter pryl som jag verkligen inte vill ha in i mitt hem. Morgonrockar av fleece, prynadstomtar som sägs ska bidra till julstämningen med sina glada melodier och ho-ho:ande men som mest bara är skrämmande och skrymmande - och alla dess mysko elektriska apparater?!? Glassmaskiner som kräver att man har plats i frysen för dem och ändå bara kan röra ihop pyttesatser med glass, eller för all del, ett muffinsjärn.

Visst, under våra veckor utan kök när vi lagade mat med hjälp av micro, vattenkokare och våffeljärn hade den säkert kunnat komma till användning, men i övrigt? Nä, då känns den rätt överflödigt måste jag säga. Eller det kanske bara är jag?

För ja, jag ska erkänna att jag är bortskämd med att numer ha en riktigt multi-function apparat här i vårt kök! Värsta grejen kan jag berätta!
Klarar av att tillaga i princip vad du än kan komma på - och i stora kvantiteter på samma gång också om man vill det. Den klarar utan problem av såväl gratänger, pannkaka och bröd - ja till och med muffins!

Kanske ni också har en sån?

Ja, ni vet - en sån där ugn?

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Haha, javisst det är helt sjukt vad de kommer på knasiga prylar. När jag var liten hade vi en speciell apparat - en äggkokare (som vi aldrig använde kan jag tillägga). Varför undrar jag.

2011-11-24 @ 14:13:35
URL: http://mednalochtrad.blogspot.com/
Postat av: Deleine

OOOh UGNNNN coolt.... Nu är jag lite stolt över att jag läser din blogg... Den blev liksom lite mer hipp nu när jag fick veta att du har en ugn....

2011-11-24 @ 21:23:17
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: TokTova

:-)

2011-11-24 @ 22:03:35
URL: http://toktova.blogspot.com
Postat av: Iréne JB

Helt klart bästa matlagningsgrejen! Kan ju även användas till kladdkaka & scones. Provade nyss.

Storasyster och du får gärna vara med och Harry Potter-pyssla. Blir väl på distans kan jag tänka, men ser fram emot att se era alster :)

2011-11-25 @ 15:15:16
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Ellinor

Precis en sån önskar jag i julklapp!!!



Nej då, skämtar bara. Jag läste flera gånger om på den där reklamen. Och nej, här behövs inga fler maskiner... Men popcornmaskinen och elvispen och brödrosten och microvågsugnen gillar jag skarpt :)

2011-11-26 @ 20:24:10
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0