Två små Lovikka-tips




Tips ett: Receptet för att lyckas bli färdig med något trots mycket begränsad sticktid lyder:

Små projekt
Tjockt garn
Tjocka stickor

... ett par Lovikkavantar i barnstorlek till exempel.

Tips två: Om du tycker att vantar av traditionell Lovikkamodell blir för vida kring handleden, så där så att de släpper in kalluft och snö, ja rent av vill till att trilla av - ja då vill jag tipsa om att sticka på ribbade skaft av ett lite tunnare och mjukare garn. Ta gärna ett garn som inte tovar sig, så att du lugnt kan tova själva handen på vanten  utan att riskera att tova mudden.

På så sätt utnyttjar du också det bästa av de två garnerna och får en vante med tät och varm hand och en mjuk och stretchig mudd!



En bonusbild på vår katt som inte har något alls med vare sig vantar eller garn att göra men som lätt kan misstas för en ovanligt stor ekorre.

Kommentarer
Postat av: Blenda

Jättefina! Och precis vad jag ska sticka mig, upptäckte jag på cykelturen till jobbet idag... :-)

2011-11-07 @ 07:53:19
Postat av: Caroline

Små projekt är verkligen da shit. Har en två månadersknodd vid mitt hjärta, och har precis insett att disktrasor kan vara det perfekta formatet för att få till färdiga stickprojekt. De är kanske till och med lämpliga som julklappsprojekt i nuläget.



Ha det fint.

2011-11-07 @ 10:06:01
Postat av: sunna

vilken smart ide, det ska genast testas

2011-11-07 @ 23:00:39
URL: http://sunnasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0