Hur nördigt är hälsosamt nördigt?

Lite lagom nördighet tror jag bara är hälsosamt och givande.
Ni vet, att kanske kunna lite mer om ett ämne än vad som är direkt nödvändigt.
Att kunna sitta och diskuttera ämnet med likasinnade i timmar.
Att hitta inspiration på de mest oväntade ställen och få idéer som bara måste få förverkligas. Ja, det tror jag ger en extra guldkant i livet.
Men samtidigt så kan det ju gå för långt ibland.

Så hur nördigt är egentligen hälosamt nördigt?
Var ska man dra gränsen?

Orsaken att jag börjat undra är att jag just återfann de där drygt två meterna sammet som jag köpte i somras. Tanken då var att det skulle bli en podeagi eller mei tai* men nu börjar jag bli lite sugen på att låta det där tyget bli en mantel/cape istället... ni vet, en sån mantel som skulle passa bra att klä sig i när man ska på shoppingtur på Diagon alley eller titta på quidittch.

Frågorna blir nu;
1) Hur ofta har man användning för en mantel här i mugglarvärlden?
2)  Vilken sida av hälsosamt/icke hälsosamt landar detta?


* bägge är bärdon att bära barn i, vilket ju i också är lite nördigt med tanke på hur många bärdon det redan finns här hemma...



Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Användningstillfällerna för en mantel/cape kanske inte är så många här i mugglarvärlden, men guuuu vad snyggt det låter! Klänning eller kavaj kanske är mer användbart, men ganska mycket tråkigare :)

2011-11-04 @ 21:10:27
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Anne

Det låter jätteläckert med en mantel. Du får börja besöka events som riktar sig till andra nördar med samma specialintresse. Eller så gör du som jag och skapar dig ett tillfälle - jag gifte mig i en klänning snarlik en Éowyn har på sig i Sagan om de två tornen. Skulle gärna ha sytt hennes gröna klänning också, och hennes bruna kappa, men precis som du vet jag inte när jag skulle använda dem.

2011-11-04 @ 23:36:50
URL: http://annebjornstrom.blogspot.com
Postat av: Mie/grönöga

Jag sydde mig en gång en mantel inför ett lajv, och oj vad jag älskade den! Hann aldrig använda den i vanliga världen eftersom den blev kvarglömd hos ett ex men annars tror jag faktiskt att jag hade använt den. Kanske inte dagligen ute i mugglarvärlden men hemma, perfekt ju om man ska ut med hunden i skogen, hämta ved o dyl. Eller, jag hoppas att jag hade använt den i alla fall. Sy den!

2011-11-05 @ 12:11:25
URL: http://miefelth.blogspot.com
Postat av: U-B

Nördighet är väl nyttigt vare sig det gäller små vattenkraftverk, lok och järnvägsvagnar, raketmotorer, legobyggande och ... ja, alla är vi väl nördar på något. Den som påstår att dom inte är nördar är ju nördar på att inte vara nördar... Det är klart att det ska bli en mysig mantel. Vem vet, det kanske blir en sådan där osynlighetsmantel - spännande.

2011-11-05 @ 22:15:18
Postat av: TokTova

Är inte en mantel egentligen en sjal? Bara lite större liksom... Och med den definitionen så är det bara att sätta igång. Vem ifrågasätter att man har sjal på sig?

:-)

(Jag tycker det låter som ett underbart projekt!)

2011-11-06 @ 18:59:28
URL: http://toktova.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

Ska ta fram tyget och måtta lite till att börja med, så får vi väl se vad det kan bli av det vad det lider... det känns iaf fint att ha ert stöd! <3

2011-11-06 @ 21:53:37
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: emelie

Harry Potter kan aldrig bli för nördigt. det är bara att börja leta efter Diagon Alley eller en quidditchpitch.=)

2011-11-07 @ 13:28:39
URL: http://www.emmelinz.wordpress.com
Postat av: Deleine

HAHAHAHAHAHAHAHA underbart!!!!!! Skrattar så tårarna sprutar!!!!

2011-11-19 @ 15:13:14
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0