Inte så invecklat som jag trodde...


Tack vare Maria/Jag blommar och hennes utlottning av pliségafflar fick jag lära mig hur man får till fina veck utan vare sig brännskador från strykjärnet, sticksår av nålar eller svordommar över att det blir alldeles galet.

I brist på pliségaffel testade jag med en vanlig gaffel -med två tänder och faktiskt, det funkade riktigt bra, och gissningsvis är det ännu enklare med en sån specialgaffel. Bara att vrida, vecka och sy!

Tillägg 111110: Denna YouTube-film (samma som Maria länkade till) tycker jag visar bra hur man använder en pliségaffel.

Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Kan du inte visa hur man gör? Jag fattar inte riktigt. :)

2011-11-09 @ 22:01:26
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: Hedvig

Tack för tipset, har aldrig testat det! :)

2011-11-10 @ 17:57:59
URL: http://www.hedvighandarbetar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0