Den som testar får svar



Har lagt upp maskor till en Möbiussjal, och jag har därför även fått svar på min undran kring hur det blir om man  bara stickar räta maskor hela tiden. Och ja, det blir precis som Åsa skrev, att i och med att man stickar sjalen från mitten och utåt så blir resultatet att man får en sjal som ser ut att vara till hälften slätstickad med räta maskor utåt och till hälften slätstickad med aviga maskor utåt, trots då att man egentligen stickar slätstickning åt samma håll... (de är förvirrande och faschinerande de här Möbiussjalarna!)

Funderar på att bara sticka aviga i några varv för att få en ribbad sjal. Det känns lagomt avancerat för ett "inte tänka alls" -projekt.

(Problemen med att kommentera i blogspotbloggar tycks visst ha löst sig det också - fast vad som var fel där har jag ingen aning om)



Tips! Är du sugen på att sticka något rosa och på samma gång ge ett bidrag till insamlingen för Rosa bandet-insamlingen tycker jag att du ska kika in hos Solängel där hon auktionerar ut egenspunnet garn + matchande stickväska och stickmarkörer.

Kommentarer
Postat av: Tyg och otyg

Haha, ja just det, du kommenterade ju hos mig, fast jag hade inte en tanke på att du "inte borde kunna" det. Visst blev det fina djur, de är verkligen idérika ungarna.

2011-10-17 @ 14:16:51
URL: http://tygochotyg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0