Jag minns att jag brukade sticka...



Ja, visst var det väl så att jag brukade sticka?
Jag har ett svagt minne av att jag brukáde göra det.

Den sista tiden har det dock inte blivit många maskor stickade.
Knappt några alls.

Ja, det  har varit nära att jag packat undan mina pågående (nåja, snarare stillastående) projekt i väntan på bättre tider. Att packa undan har jag dock inte heller haft tid att göra, så de ligger ännu kvar där på byrån i sina påsar...

Det enda projekt som faktiskt vuxit lite den senaste tiden är restgarnssjalen jag börjde på i våras. Den är nog inne på sitt sista nystan nu. Dock visade det sig att det garnet var aningens lite tunnare än allt det andra jag använt och för att kompensera för det har jag dubblat antalet maskor och låter sjalen avslutas med en volang.

Jag vet inte om det blir för mycket med både restgarner, regnbågsfärgat och volang, men mycket av det goda är ju bara härligt. Eller?

Vem vet, kanske blir det lite tofsar, flätor och pärlor också...

Kommentarer
Postat av: U-B

Jag tycker att du gör fantastiskt mycket. Jag minns själv en tid när jag gjorde saker - det var då det...

2011-09-28 @ 15:35:00
Postat av: Blenda

Hej!

Men så där är ju livet, ibland är det mycket med det ena, och ibland med det andra! Jag brukar tänka att nu är jag inne i den här perioden, om ett tag (en månad, ett år, ett decenium) är jag i en annan fas av livet med andra fokus! :-)



Jag ser fram mot att se sjalen! Det verkar vara "extra allt" på gång? :-)



Ha det gott/Blenda

2011-09-28 @ 22:25:49
URL: http://www.blendasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Deleine

Oj här syns det också att man varit borta från bloggvärlden länge :P Grattis till liten, hoppas allt gick bra.



Ja jag har lite smått börjat titta på bloggar igen men det går ganska sakta för jag har missat massor under min lilla paus.

2011-09-29 @ 11:55:31
URL: http://deleines.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0