Ren smörja (på ett bra sätt alltså)



Jag har äntligen hittat en lädersmorning som det känns BRA att smörja med! Den innehåller bara ricinolja, lanolin, bivax och jojobaolja och luktar gott, inte alls så där starkt och kemiskt som den vi hade tidigare. Då höll jag för det mesta till utomhus just för att det luktade så starkt, och inte var den smörjan något jag skulle vilja att bäbisen (som gärna tuggar lite på det mesta hen kommer åt) skulle få i sig. Den här lädersmorningen luktar mer som någon slags handkräm, och även om man kanske inte ska äta den så känns den i alla fall inte farlig.

Dryg verkar den vara också.

Här ska smörjas!

Kommentarer
Postat av: e

Det låter härligt! Själv gillar jag Lundhags lädersmorning som inte heller inte håller något kemiskt, bara fett, vax och tjära. Tjäran bidrar till fantastisk doft ;)

2012-04-29 @ 07:53:48
Postat av: Fale Artut

Kalas! Var har du hittat den? När vår bragia tar slut är det fint att ha några alternativ! Lundhags läser jag också, så bra!

2012-04-29 @ 09:27:08
URL: http://faleartut.blogspot.comf

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0