Bättre en fågel runt halsen...

 

 

Har ni, liksom jag, haft Bamses adventskalender?

Kommer ni i så fall ihåg den där 25:e luckan där det brukade vara ett fredsmärke, eller kanske rent av en fredsduva? Hur som helst så var det den luckan som blev inspirationen till mitt dan-före-dan-klapp-pyssel.

 

Resultatet blev enkla halsband med fredsduvor av plåt.

(Duvorna kommer från ett återbrukat vindspel)

 

Vita duvor till min syster och mig ett med en blå duva till min dotter.

 

Den prickiga pärlan valde storasyster på egen hand då hon tyckte att de träfärgade jag hade valt till de andra var lite trista... jag som tyckte att de var vackert naturliga... nåja, smaken är olika!

 

 
 Det finns även ett halsband med en rosa duva som jag funderar på att lägga i potten i en liten utlottning, men mer om det senare...

 

 

 


Kommentarer
Postat av: HomeRiver

Brukar...? Det var ju precis som det brukar även i år :) Kul att bli inspirerad till ett pyssel av Bamses julkalender ;)

Svar: Det glädjer mig att de fortsätter med den 25:e luckan - dumt att ändra på ett vinnande koncept liksom! :)
Metamorphosis

2013-01-01 @ 18:04:57
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0