Systerklappen



"Långa armar, korta ärmar
Här är klappen som dig värmar!"

Nödrim är också rim! Det är viktigt att komma ihåg i julrimstider!

Nåväl, min syster råkar, liksom jag, ofta ut för gisslet med ärmar som är för korta. Detta i kombination med att sitta i kalla lektionssalar är ingen hit, och enklaste (och snyggaste?) lösningen på det kylslagna problemet är ett par pulsvärmare/pärlmuddar!

Stickor: 2½mm
Garn: Bambino ull, ca 35g kanske?
Mönster: En rapport över 20 varv x 5
Övrigt: 150 glaspärlor/mudd

Bra och dåligt: Det blev bra med zz mönstret som gick jämt upp runt mudden. På minussidan ska väl vara det att jag bara hade hunnit sticka dem när hon skulle få dem så hon fick ett par halvfärdiga muddar i paketet som jag sytt ihop i efterhand...


Kommentarer
Postat av: Fale Artut

Inte tror jag att din syster tyckte att det var minus! Hjärtevärmare är de säkert också! Himmel vad du har hunnit mycket med baby, större barn och allt annat om omkring dig!

2012-01-06 @ 09:39:51
URL: http://faleartut.blogspot.comf
Postat av: Ellinor

Jag har ett par liknande som mamma har gjort till mig. De gillar jag mycket trots att jag inte är nån "handledsvärmartjej"... Det bästa (utöver utseendet) är att man kan enkelt dra på och av dem utan att knäppa och hålla på mixtra.

2012-01-06 @ 22:24:55
URL: http://www.homeriver.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0