Fotoutmaning: 9/7 svartvitt


Ibland är det svårt att veta vilken fot man ska stå på.
Hur man ska välja, säga och agera.

När inget blir riktigt rätt oavsett hur man gör.
När allt ständigt blir mer eller mindre fel.

Vara obekväm, lägga sig i och då också riskera att såra? Bara stå på sidan och titta på och se hur den negativa spiralen vrider sig ytterligare ett varv? Ljuga för sig själv och alla andra, spela med och låtsas som om allt bara är finemang och nemas problemas?

Omgiven av idel gråskalor önskar jag ibland att världen vore lite mer svarvit. Lite lättare att veta vad som är rätt och vad som är fel.

Kommentarer
Postat av: Fale Artut

men du har så rätt! Och livet är verkligen inte svart-vitt! Ibland undrar man hur många grå nyanser det finns...och mörkvitt, mjuksvart, bleksvart, becksvart och dystersvart finns det, plus en massa annat. Inte undra på att huvudet känns för litet ibland! Kram!

2012-07-10 @ 11:10:56
URL: http://faleartut.blogspot.comf
Postat av: Ulrika

Det där känner jag igen mig i! Det bästa är nog ändå att göra så som man känner innerst inne. Och ibland blir det rätt. Ibland fel.

Postat av: Deleine

Svartvitt är så fint att fota i men jag glömmer så ofta bort det!

2012-07-10 @ 20:43:33
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Ulliganen

Vilken tyngd du lägger på bilden..även utan dina ord.. Bästa jag sett hittills men ville eg bara säga att jag hoppas hjulspåren hjälper hitta till stora vägen.

2012-07-13 @ 22:35:56
URL: http://ulliganens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0