Hej nittiotal!

 
Lyssnade på ett program på P3 idag där de pratade om första dataminnet, hur det var när internet blev en del i vår vardag osv  - och jisses vad jag kände mig gammal bara av att det att jag faktiskt vet vad Lunarstorm var, att jag minns hur det var att surfa på modem när vi bara fick koppla upp oss efter 18 på kvällen och hur de där chattarna på Aftonbladet och Passagen funkade.
 
Lite samma flashback rakt in i nittiotalet var det att hitta min lilla samling av pins när jag plockade igenom lådor här hemma. Kanske är det fler än jag som samlade på mig sånna då det begav sig? En del är rätt snygga faktiskt. Så där så att jag nog ska ta fram dem och pynta någon av mina väskor med. Och vissa symboliserar väldigt starkt nittiotalet för mig, som den där med Kodakrullen till exempel som påminner om en tid när digitalkameror antingen var urusla eller hutöst dyra. Frågan är bara vad jag ska göra av alla de pins som bara hamnade i samlingen för att de var pins? Finns det kanske någon som känner någon som känner någon som är väldigt förtjust i OS i Lillehammer och skulle bli glad för ett pin eller tio?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vänta du tills du kommer ihåg tiderna med Drutten&Gena och hur penpal-klubbarna var det exotiska sättet att komma i kontakt med yttervärlden!
...eller just det! Den tiden var visst före din tid. :P
/dinosaurien som fick internet först under universitetstiden

2012-07-19 @ 23:21:36
URL: http://www.lagomtnormativt.blogspot.com
Postat av: Iréne JB

Minns lunarstorm, men inte för att jag använde det utan för att eleverna använde det när jag började jobba.
Såna pins som du samlade på har jag aldrig samlat på, däremot hade jag väskan full med runda pins/knappar. Vet att det började redan på högstadiet, fast det var på det ljuva 80-talet :)

2012-07-20 @ 08:12:52
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: Eva

Haha, ah vad roligt!
Jag minns också just det där sega modemet som plingade och hade sig och jag fick absolut inte logga in före 18. Bara om jag var sjuk och hemma från skolan. Då kanske det gick bra ;) Och samma sak för att ringa farmor och farfar i Kiruna, det kostade också mycket mindre efter 18. Låter ju helt galet idag!

2012-07-26 @ 22:10:31
URL: http://medmedvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0