Skissar och funderar



Skissar och funderar på vad jag ska sticka av garnet jag vann hos Fale Artut. Ekologiskt, av ull från Värmlandsfår. Härligt mörkbrunt garn med små vita stick i.

Jag tänker rustikt och enkelt.
Inga konstigheter.
Låta ullen få vara i blickfånget.
Ett användbart plagg.

Uppifrån och ned är givet, och det lutar åt att det blir en tröja denna gången och inte en kofta. Men samtidigt så är det ju så fint med pärlemorknappar till den mörkbruna ullen! En tröja med knappslå kanske? Eller en tunika med en knapp där i raglanskärningen vid ena axeln? Och hur ska jag göra med halslinningen? En liten låg polokrage? Eller en hög, vid en som kan vecka sig lite snyggt? Kanske knäppning upp efter kragen? Så får jag med mina pärlemorknappar där också?

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Som du säger pärlemorknappar är alltid fint, men tror ändå på en tröja precis som du. Så tröja med knappslå vid raglanskärningen låter bra :)

2012-07-12 @ 08:39:57
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0