Vår helg i korthet

 
Det finns onekligen fördelar med att bo så som vi bor.
Så här med extra utrymme lite här och var.
 
Och det känns extra roligt helger som denna när vi verkligen kunnat dra nytta av det genom att bjudan in hela storfamiljen till en dag med lunch, grillmiddag och kubbturnering med de bägge släkterna mot varandra.
 
Borden pyntade med blommor plockade på tomten och rabarberpaj gjord på rabarber från den egna trädgården. Det där med att ha en jordkällare att förvara maten i är också onekligen smidigt sånna här gånger, och att utan problem rymma 16 personer runt bordet känns riktigt lyxigt och något som hade varit otänkbart om vi bott i en liten lägenhet.
 
Tack till alla som var med - detta hoppas jag att vi får göra om fler gånger!

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Låter som en bra helg. Att extrautrymmen är bra håller jag med om. Källaren är "verkstad" och loftet är tv-rum/övernattningsrum. Så extra sängplatser har vi, men 16 runt bordet, det tror jag inte att vi ryms :)

2012-07-16 @ 22:55:13
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: med nål och tråd

Härligt! Det är inte utan att jag blir avis där jag sitter inklämd i en etta i Stockholm. När jag kom hem efter en veckas semester i Härjedalen kom direkt en trötthet över mig. Folk överallt.

2012-07-17 @ 07:53:05
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0