Ett enligt mig ypperligt virknålsfodral



Hur man ser på saker beror på vilka referensramar man har.
Allt är liksom relativt.
Påverkat av sin kontext.

Har man haft sovmorgon när man fått sova till sju?
Innebär tre fulla matkassar storhandling eller inte?
Räknas det som egen tid att alldeles på egen hand koka ihop en hjälpligt näringsrik middagsmat och få tre barn nattade för kvällen?
Hur många maskor är "bara några maskor till"?
Hur stor kan en bit choklad vara och ändå räknas som liten?

Nåväl, jag fick hem mina nya glasögon idag ialla fall, och där min optiker (troligtvis?) såg ett glasögonfodral såg jag lösningen på förvaringen av husets samlade virknålar. Två flugor i en smäll, eller kanske snarare nya brillor på näsan och tolv virknålar i ett fodral med plats för många fler!

Kommentarer
Postat av: Vicky

perfekt ju.

2012-06-19 @ 19:05:25
URL: http://vickys.se/
Postat av: Ulrika Olsson

Fiffigt! Inlägget får mig att tänka på en gammal vän som för många år sedan frågade mig var jag hade köpt mina snygga gardiner. När jag förklarade att det var tyger från Indiska, såna som man kan knyta om midjan på stranden, och att jag liksom bara hängt upp dem över gardinstången, ja, då såg hon mäkta imponerad ut. "Jaha! Du är så himla påhittig, det skulle jag aldrig ha kommit på! Tyg från Indiska... Gardin..." Brukar tänka på det varje gång jag ser de där tunna fladdriga tygerna som jag såklart har kvar. Fast nu inte som gardiner.

2012-06-20 @ 11:56:07
URL: http://www.ulrikaolsson.blogspot.com
Postat av: Deleine

Men det är juh lysande!!!! Alla sätt är bra utom de dåliga.....

I mitt hushåll har vi investerat i en leksakförvaring från ikea för att ha som sättapåsigskornabänk i hallen... Inte lika kreativt men helt klart en perfekt lösning :)

2012-06-20 @ 16:24:05
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: med nål och tråd

mm, relativitet. En svår nöt att knäcka.

2012-06-23 @ 19:36:48
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0