Lite loppisflyt är trevligt!



Ärligt talat, hur många gånger är det man faktiskt hittar just det man kom dit för när man second hand-shoppar och loppysfyndar? Inte så särskilt många va?
Jag gör det då i princip aldrig - men just idag hade jag flyt!

Jag åkte dit för att hitta mig en jeansjacka.
Jag kom där ifrån med en jeansjacka (+ lite annat...)
 
Det råder nämligen en jeansjacketrend här hemma.
Först fick lillebror en från farmor. Sen hakade storasyster på trenden och bestämde att en jeansjacka var vad hon ville köpa för sina födelsedagspengar.
(Och hon hittade också en cool med nitar och strass som hon gillade!)

Trenden nådde till sist även till mig och även jag kände att en jeansjacka, det är jackan för mig den här våren, och ja nu är vi redo för våren alla tre!

Just bring it on!


...sen så hittade jag även Karin Neuschützs (mycket, mycket bra!) bok om hur man syr tygdockor, en lite kitchig men väldigt rolig souvernirtallrik med kartbild över Gudbransdalen och Lillehammer samt jeans, jeansjacka och tunika i barnstorlek - allt för det facila priset av 135 kronor och jag blev därmed ännu en gång påmind om varför det är så trevligt att handla begagnat!

Det är inte bara ett bra sätt för att spara lite på jordens resurser.
Det är också ett bra sätt att spara lite på den egna ekonomin!

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Ångrar fortfarande att jag någon gång sagt åt min mamma att hon inte behövde spara min jeansjacka från högstadiet. Till skillnad från de flesta andra som hade stentvättade hade jag en "otvättad" Lee. Den skulle fortfarande vara fin (om jag nu kommit i den).

Synd bara att bästa Second handstället bara har öppet vissa tider och att jag inte orkar/vill åka in till stan igen efter att ha hämtat barnen på skolan.

Ni kommer i alla fall vara supercoola i vår :)

2012-03-21 @ 21:30:04
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Oh, bra fyndat! Den boken har jag snott (gratis!) av mina föräldrar, hade den att glutta i när jag sydde waldorfdocka i höstas/julas.

2012-03-21 @ 22:29:17
URL: http://tygochotyg.blogspot.com
Postat av: med nål och tråd

Ahh, loppislycka! Snygg jacka dessutom

2012-03-22 @ 06:53:19
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: metamorphosis

Tyg och Otyg - jag har eg. också redan den boken hemma. Ett långlån från min mamma!

Att den är bra gör ju dock att risken är stor att hon vill ha tillbaka den en vacker dag... ;)

2012-03-22 @ 09:20:15
URL: http://metamorphosis.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! Min dotter har också köpt en jeansjacka på loppis. Har inte själv haft en sedan typ jag gick i åttan. Ganska länge sedan. Är ju snyggt, måste kanske spana efter en...

2012-03-25 @ 09:22:00
URL: http://jagblommar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0