Stickinspiration!



Jg börjar ana ett mönster...

"Jag ska bara kila in och lämna tillbaka en bok" brukar allt som oftast sluta med att jag kommer därifrån med en ny trave böcker. Och i brist på sticktid (tänk ändå om man kunde låna TID på bibblan!?!) så lånar jag stickböcker att bläddra i och inspireras av!

Har inte hunnit testa något av mönstren så hur välskrivna de är vågar jag mig inte på att säga något om, men en inspirationsrecention vågar mig ändå på...

STICKA av Nina Sagulin - Blandan kompott skulle jag säga, från enkla halsdukar av effektgarner till flera snygga och stilrena koftor och tröjor av olika svårighetsgrad. Små snabba iPodfordral och mer tidskrävande projekt blandat. Lite av varje liksom!

Vampyrstickning  av Genevieve Miller - Även om jag inte har hängt med i vampyrtrenden så är jag lite svag för temaböcker, det ska erkännas... Har en bekant som beställde hem boken till biblioteket på den högstadieskola där hon jobbar och där blev den utlånad direkt, vilket jag helt förstår! Jag hade också velat sticka en flätstickad krage till skydd för blodtörstiga vampyrer eller kanske en varulvsmössa när jag var tonåring! (eller förresten, det vill jag nog fortfarande när jag tänker efter...)

Sticka mera småvarmt av Johanna Wallin - Som inspirations gillar jag den här boken skarpt! De temainspirerade seten med sockor/mössa/vantar/halsduk/krage ger mig massor av sticklust och jag gillar hur det ges prov på relativt enkla men mycket effektfulla dekorationstekniker, som mjölkskumskanter på caffe latte muddarna eller hur man kan starta en stickning genom att fläta ihop stickade snoddar och plocka upp maskor från dem.


Hurra för bibliotek säger jag bara!



Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Bibliotek är verkligen toppen! Lånar gärna både faktaböcker, barnböcker, ljudböcker och vanliga böcker. Har även lånat strömmande ljudbok. Dvd-filmer lånar jag också ibland, men där är böterna dyra så det blir inte så ofta. Undrar vad det sista säger om mej :)

2012-05-31 @ 11:46:57
URL: http://irenejb.blogspot.com
Postat av: Deleine

HAHAHA jag är helt såld på vampyrtrenden... Men jag stickar inte... Här i huset läser vi både Twilight och True blood, vi ser filmer och serier... Både på svenska och engelska, både spelfilm och tecknat... Vi är sålda :P Jag Studenten och Casper i alla fall, de andra är väl inte SÅ brydda ;)



Å apropå garn så hittade jag ett så sjuuukt snyggt garn på http://www.ostickat.se/ som jag investerade i till bebisen som Studentens mor stickat så söt kofta av... Hmm kanske måste blogga om det jaaa....

2012-06-01 @ 08:53:55
URL: http://deleines.wordpress.com
Postat av: Ellinor

Bibliotek är helt underbara! Inte bara att kunna låna mängder av böcker. Utan bar miljön. Rofyllt. Inspirerande. Att gå omkring. Bläddra. Läsa en tidning.



Vampyrboken lät lockande ;)

2012-06-02 @ 07:10:45
URL: http://www.homeriver.se
Postat av: solängel

Åh, jag vill också låna tid. Det måste absolut finnas en marknad för det.

2012-06-04 @ 14:45:31
URL: http://frihandat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0