Redo för en (supermegaextrem) förgylld fikastund!

 
Idag har jag gjort min syster sällskap när hon packade upp och gick igenom sin digra samling av kaffekoppar som stått undanstuvade i lådor de senaste åren.  Och vilken samling sen! Flådig som bara den!
 
När hon var sissådär tio år så loppishoppade hon nämligen kaffekoppar efter mottot "Ju guldigare desto bättre!". Om jag inte missminner mig helt så hade hon också, där som tioåring, planer på att starta kafé, och då var det så klart givet med en rejäl kaffeservis! Totalt hittade vi 32 kompletta kopp+fat där i lådorna + några assietter, mjölkkannor, sockerskålar och några udda kaffefat. Inte helt illa för en tioåring eller vad säger ni?
 
Kaféplanerna verkar vara lagda på is för nu, men vem vet? Kanske kan vi en dag få besöka kafét med de guldigaste kopparna i stan?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: U-B

Missminner jag mig inte helt så hade hon också ett café under några dagar med gott, egentillverkat fikabröd!

2013-08-08 @ 00:22:13
Postat av: med nål och tråd

De drömmarna måste hon ju fullfölja så att jag kan komma o dricka guld!

2013-08-08 @ 07:16:43
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Lotta

Wish it, dream it and do it.....Vem vet?

Svar: Sant! :)
Metamorphosis

2013-08-08 @ 17:54:38
Postat av: Lotta

Det måste varit ett riktigt fynd, de gyllene kopparna!!!!????

2013-08-08 @ 21:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0