Hej advent!






Hej advent, välkommen!

Tänk ändå så välbehövlig advent är! Lite extra ljus, mys här i vintermörkret, och så ger det oss, icke att förglömma, en ursäkt att baka och fika lite extra gott!

Provade förresten att baka lussebullar med rumsvarmt ingredienser i år. Gav finfina bullar och jag slapp riskera att ännu en gång döda jästen (har hänt några gånger...) så sånna bullar blir det fler gånger! Enda frågetecknet skulle väl vara att lillskrotet kommenterade både degen och de utvakade bullarna som låg på jäsning med "Bajs?!"...


Kommentarer
Postat av: lotta

Har du prövat färdig jästblandning? Baka ut direkt och jäsa på plåten 15 min. In i ugnen! Voila! Kan inte misslyckas. Ingen uppvärmning av degspad!!!

Svar: Nej, den var ny för mig! :) lät som en bra lösning när bak-ilet slår till väldigt plötsligt! :)
Metamorphosis

2013-12-01 @ 21:54:04
Postat av: U-B

Ja, småbarnens associationer är talande. Jag minns ett par små pojkar som pekade på skålen med bruna bönor med samma fråga.

Svar: Ja, de har ju i regel helt rätt i sina associationer, även om de inte alltid är socialt o kulturellt uppskattade och accepterade ;)
Metamorphosis

2013-12-02 @ 21:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0