Det som kallas loppislycka

 
Jomen visst var det Finlaysons "Sven Dufva" jag hittade där i stuvkorgen på loppisen! Visserligen just då ihopsytt till någon slags udda gardin(?) och enligt prislappen kallades det "Hundtäcke" och kostade mig en guldtia.
 
Har tidigare sett den röd/rosa varianten av samma tryck i olika web-butiker och på Tradera och blivit lite kär - men priserna har satt stopp. Jag har tyvärr inte utrymme att spontanköpa urtvättade gamla lakan för flera hundra -så ni kan ju förstå min lycka när jag siktade det här tyget!  Knappt använt alls om man ser till hur fina färgerna är och härliga duvor som svävar omkring i allt det blå. Ett riktigt kap med andra ord!
 
Vi får väl se vad det blir av det. NÅT ska det då bli i allafall, för utöver de meter på helbredd som är med på bilden finns det även några mindre bitar, alldeles lagomt små för att våga mig på lite testprojekt i väntan på att jag ska få mod att klippa i det stora stycket...

Kommentarer
Postat av: Iréne JB

Klänning! En ärmlös eller möjligtvis en klänning med kort ärm till sommaren :)

Svar: Ja, visst skulle det göra sig som ett sommarplagg helt klart?! :)
Metamorphosis

2013-02-04 @ 22:19:13
URL: http://irenejb.blogspot.se
Postat av: Emmely

Jag tänkte precis likadant som irene ovan, klänning skulle va supersnyggt, annars kan du sälja biten till mig, jag kan betala tredubbla priset ;)

Svar: Oh, ett så generöst erbjudande - jag lägger det på minnet! ;)
Metamorphosis

2013-02-05 @ 07:36:30
URL: http://emmystickar.blogspot.se/
Postat av: solängel

Vilket fynd! Bara att gratulera! :-)

2013-02-05 @ 10:23:11
URL: http://frihandat.blogspot.com
Postat av: lotta

Varför inte en kort vid kjol till en enfärgad överdel??? Det skulle du passa i som är lång.

Svar: Ja, det skulle nog kunna bli jättefint!
Metamorphosis

2013-02-05 @ 17:41:34
Postat av: Kajsa

Så fint det var! Jag har det i grönt :-)

2013-02-05 @ 19:55:04
Postat av: Ulrika

Wow! Vilket fint fynd! Jag tänker också kjol. Eller klänning. Nä, kjol. Till en enkel t-shirt. Somrigt och fint! Så kanske du måste sticka en sjal till? Som kan ligga över axlarna svala sommarkvällar!

Svar: Oh, nu startade du min längtan efter ljumma sommarkväller.... *aaahhh*
Metamorphosis

Postat av: Clara

Vilket fynd! Jag har två påslakan i den rödrosa färgställningen som jag älskar, och håller ständigt utkik efter samma tyg i grönt. Blått visste jag inte att det fanns ens!

Svar: Och jag hade bara sett det rosa tidigare så det var nästan att jag missade vad det var för ett tyg som låg där i korgen! :)
Metamorphosis

2013-02-09 @ 18:29:54
URL: http://clarastickar.blogspot.com
Postat av: Alicia

Vilken skatt! Bra prylfyndat!

2013-03-17 @ 00:46:09
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0