Hurra för nya erfarenheter!

 

Jag vet inte hur det är för er, men för mig blir det inte så ofta som jag får lära mig nya kunskaper och prova på nya saker - framförallt inte om jag jämför med lillskrotet som upplever saker för första gången mest hela tiden!

 

Men plötsligt händer det!

 

Snöskottning med fyrhjuling OCH byte av låskolv under en och samma vecka! Första gången för bägge de sakerna! Och visste ni förresten att man böjer ordet få till få, färre, färst? Det hade jag själv ingen aning om förrän här om dagen!

 

Minsann, det är sant som det sägs - det är aldrig för sent att lära sig!


Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

hihi vad härligt, du är ju för rolig :)

2013-02-19 @ 07:41:14
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: Sara

Färst använde jag senast i lördags. Världens bästa ord och man undrar hur man har klarat sig utan så länge.
Det ÄR fantastiskt att lära sig nya saker och det är sant att man lär så länge man lever, bara man vågar.

Svar: Ja, jag känner helt klart att ordet fyllen en funktion - måste bara vänja mig med att använda det!
Metamorphosis

2013-02-19 @ 10:54:42
URL: http://opellae.blogspot.se
Postat av: Ulrika

Det där med låskolven låter extremt komplicerat. Jag är impad!

Svar: Jag tänkte samma sag - innan jag gav mig i kast med det. Sen visade det sig att det tog typ en kvart, och då inkl. att googla fram en beskrivning för hur man skulle göra och plocka fram skruvmejseln. ;)
Metamorphosis

Postat av: Maria

Det är ju det som är så kul, att man kan lära sig nytt och upptäcka nytt. Önskar bara att jag hade ännu mer obokad tid, så att jag hann gå kurser mm

Svar: Ja du, tiden, denna tiden - tänk om den gick att utöka lite?!
Metamorphosis

2013-02-20 @ 10:09:49
URL: http://www.jagblommar.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0