Varför skulle jag vilja det?

 

Reklam är spännande tycker jag.

 

Jag menar, att den finns betyder ju att där finns en marknad och pengar att tjäna. Hade det inte funnits det hade inte heller reklamen funnits.

Ibland får den mig dock att börja undra...

 

 

Hur stor är egentligen marknaden för taxeringskalendrar ex.?

 

Visst för de som när drömmar om att bli 2010-talets Robin Hood och i sann Karl-Bertil Jonsson anda ta från de rika och ge till de fattiga kan det kanske vara intressant - men för övriga?

 

Jag ser helt klart en mening i att hålla koll på löneläget inom sin egen branch för att vara förberedd inför löneförhandlingar och så - men att hålla koll på exakt vad grannarna tjänar? Varför skulle jag vilja det? Och varför skulle jag betala flera hundra för att kunna göra det?


Kommentarer
Postat av: FaleArtut

Nämen, PRECIS! Fast det finns de som köper den, det vet jag. Mig intresserar den inte heller, man kan ju få både garn och annat kul för pengarna, eller spara till något riktig kul i större format, som kanske lite solpaneler?!

2013-02-03 @ 19:06:42
URL: http://faleartut.blogspot.com
Postat av: Tyg och otyg

Nämen eller hur? Fattar inte heller varför nån skulle vilja göra det. Dessutom har jag en känsla av att det säkert går att hitta på nätet - gratis - om man är tillräckligt angelägen.
Men ändå, varje gång man ser eller hör ordet taxeringskalender för det ju tankarna till Karl-Bertil, så på det sättet är det ju en trevlig reklam!

2013-02-03 @ 20:35:30
URL: http://tygochotyg.blogspot.se
Postat av: kamilla

Jag som är extremt nyfiken bryr mig inte heller om vad andra tjänar.
Sedan kan en ju inte lita på ett företag som använder clip art i sina annonser. Det är fakta.

Svar: Noterat! :) (det där om clip art)
Metamorphosis

2013-02-03 @ 21:15:44
URL: http://www.mittens.se
Postat av: Emmely

Jag är inte heller intresserad av taxeringskalendern. Men det finns säkert folk som är det, skulle tippa på att det är sådana med mer pengar än vad jag har.
Men sen måste jag bara tillägga att det är sjukt lätt att bli lurad av reklam. Satt och tittade på tv när det kom en reklam för tandkräm. Den skulle bli ett fylligt skum när man borstade med den. Åh tänkte jag det måste ju verkligen vara bra. Men sen tänkte jag lite till och min gekås tandkräm blir också skum.

2013-02-04 @ 07:29:39
URL: http://emmystickar.blogspot.se/
Postat av: Hedvig

Jag visste inte ens att det fortfarande fanns en taxeringsklaender, jag trodde det hörde till Karl-Bertils tid...

Men stort tack för det fina halsbandet! Det passade mig jättebra! :)

2013-02-04 @ 19:20:59
URL: http://www.hedvighandarbetar.blogspot.se/
Postat av: Iréne JB

Angående Owls-tröjan så köpte jag 12 nystan till min. Är ju inte färdig, så jag vet inte hur mycket som blir kvar, eller om det tar slut. Till Stora E som snart blir 10 och har 134-140 i kläder gick det åt 7,5 nystan. Hennes stickade jag enligt mönster i storlek 3. Min gör jag efter storlek 7. Har normalt 38 i överdelar. Får se hur det blir. Återkommer med rapport på bloggen när jag är helt färdig.

2013-02-04 @ 19:49:53
URL: http://irenejb.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0