En rensning bland gamla synder

"Brutet rött irriterar de grönblåa färgackorden" 
 
Jag har tagit börjat gå igenom mappar och kassar med gamla alster. Sållar, plockar rätt på det jag vill spara och rensar ut en hel del. För ja, även om jag tycker att det är roligt att ha kvar sådant som jag tecknat/målat/skapat så är det också en hel del som inte alls behöver vara kvar och som bara blivit liggandes där i mapparna. Har hittat en hel del roligt som jag vill ha kvar, så som snabbskissen av min mamma, eller teknikstudier att ha kvar som inspirationsexempel inför framtiden för att inte tala om de teckningar och målningar som är i det närmaste dagboksanteckningar och visar väldigt väl var jag befann mig i livet just då.. och sen har det visat sig att det smugit sig in en hel del oanvänt material, mitt bland allt färdigt! Inte helt fel att hitta minsann, så här i en tid när pysselbudgeten är lite snäv!
 
Väldigt skönt är det i alla fall att ha tagit itu med den här genomgången! Att få lite översikt, att få återse de där små guldkornen jag inte sett på länge, och sist men inte minst, ett minskat behov av förvaring innebär större större utrymme för att leva!
 
Gallringen har även spridit sig till andra delar i hemmet, bland annat till te-skåpet där mottot nu är "drick eller dumpa" och där jag satt stopp för nyköp tills dess att det vi har är uppdrucket eller slängt. För ja, vissa teer har jag faktiskt slängt... Föga förvånande så visade det sig att ett te som blivit liggandes för att jag inte tyckte att det var gott när det köptes blev inte godare av att ligga i flera år!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

snygga skisser av kameran!

2013-07-19 @ 13:47:24
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: TheKnittingSeaman

...och nu blir jag ju väldigt nyfiken på hur sakerna du sorterar bort, ser ut... Får man tjuvkika? :P

Svar: Det utrensade från denna omgång har tyvärr redan hamnat i pappersåtervinningen är jag rädd... mest var det nog krokiskisser som fick lämna mapparna. Nog för att det är skitkul att teckna kroki, men där finns det verkligen en gräns för hur många som är roliga att behålla vidare!
Metamorphosis

2013-07-19 @ 18:03:47
URL: http://theknittingseaman.blogspot.com
Postat av: Erica

Visst är det skönt när man kan rensa ur bland de där mapparna! Och väldigt kul att se någon annans gamla alster är det också. Borde kanske jag göra en till utrensningsvända när jag är i sverige nästa gång. Jag har ju en hel del gamla synder som ligger i mappar jag med...

2013-07-19 @ 22:55:51
URL: http://erica-svala.blogspot.com
Postat av: Tina

Din lilla akvarell är så vacker!

2013-07-21 @ 10:01:57
URL: http://tootitosh.blogspot.se/
Postat av: My

Bloggtips: www.ekofamiljens.blogg.se
Mamman och pappan i familjen var med på Rosa Bussenresan jag var på.

Svar: Oh, tack för tipset! :)
Metamorphosis

2013-07-23 @ 20:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0