Och för en stund kände jag mig väldigt brittisk...

 
För en stund kände jag mig som hämtad ur ett avsnitt av Morden i Midsommer där jag stod  i skymningen och arrangerade rosor i en skål på fot. Lite melankolisk musik i bakgrunden, stråhatt och blommig klänning istället för trasiga jeans med färgfläckar och en granne som försvunnit under mystiska omständigheter och scenen hade varit komplett!
 
Skålen är förresten ett fynd från sommarens hitills enda(!) loppisbesök. Vitt pressglas och i en lite större storlek så att den faktiskt rymmer mer än fem kolor gör den till en riktig hit tycker jag!
 
(Trixet bakom arrangemanget är för övrigt att rosorna står i ett vanligt dricksglas som i sin tur står i skålen. På så sätt håller rosorna ihop sig och det blir lite höjd i arrangemanget!)
.
 
 

Kommentarer
Postat av: lotta

Somrigt och vackert. Klurigt arrangerat!

2013-07-30 @ 11:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0