Stickat: En Orgie i lila

 
Lillebror fick ju en mamma-stickad sjal i vintras och storasyster lovades en sjal även hon. Modellen blev väldigt lika. Stickad på 5,5mm, randad med två varv/garn och avslutad med en enkel spetskant. Stor nog att ha över axlarna men samtidigt liten nog att ha som halsduk.
 
Garn fick hon välja själv där i butiken och det blev lila, lila, lila, lila, kombinerat med lite ljuslila restgarn och toppat med lila pärlor i spetskanten. (Nämnde jag att storasyster gillar lila?)
 
Huvudgarnet är ett Drops Fabel med lite längre skiftningar (färg 330) kombinerat med mörklila Drops Alpaca (färg 4400) och ljuslila Silkbloom Fino från BC Garn. Totalt så gick det väl åt ett hekto eller så.
 
Pärlorna syns dåligt på bilderna, men live ger de ett lite lagomt blänk i kanten, och de gjorde mig väldigt sugen på att sticka en sjal med pärlor till mig själv också!
 
När hösten kommer har dotra mi nu en alldeles egen värmande ullsjal att svepa in sig i. Jag är nöjd, storasyster är nöjd.
 
Mission completed!
 

 

Kommentarer
Postat av: med nål och tråd

Toppen, så fin!

2013-07-25 @ 09:39:47
URL: http://www.mednalochtrad.blogspot.com
Postat av: U-B

Vilken vacker sjal!

2013-07-25 @ 12:09:15
Postat av: Ellinor

Förstår att ni är nöjda :) Jättefin!!

2013-07-26 @ 08:26:21
URL: http://www.homeriver.se
Postat av: Ulrika

Wow! Vilken grej! Vilken bra mamma du är!

Postat av: lotta

Spetskanten förgyllde sjalen! Jag förstår att du är nöjd! Lotta

2013-07-29 @ 18:41:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0