Sommarstickning

 

Lugn bara lugn, jag håller vad jag lovat - ingen Owls innan jag stickat klart både den rosa och den bruna tröjan. Men en liten strumpstickning fick faktiskt smita emellan för...

 

1.) Jag behöver nya yllesockor. Gärna flera par.

 

2.) Jag har flera hekto sockgarn i gömmorna.

(ok, jag fuskade lite och köpte två enfärgade nystan som matchar övriga sockgarnerna så att jag kan få fina tår och hälar i avvikande färg...)

 

3.) Det är faktiskt inte alltid det riktigt funkar att sticka på en stor, tung och supervarm tröja.

 

Jag stickar i Drops Delight. Tidigare har jag stickat sjalar i det, och då har jag gillat det, men nu med smala strumpstickor tycker jag att garnet ofta delar sig väldigt lätt på ett irriterande sätt. Jag hade en tanke om att detta skulle bli min premiär för att försöka sticka två sockor samtidigt på samma rundsticka, men ett garn som delar sig + de där sladdriga nystanen gör att det lutar åt att fortsätta sticka den parallellt, men på varsin uppsättning strumpstickor (parallellt för att unvika SSS*).

 

...och syrener! Dessa underbara syrener! Vindstilla stunder blir hela vår gård insvept i syrendoft och jag kan komma på mig själv att nästan börja hyperventilera när jag går ut, bara för att ta in så mycket som möjligt av väldoften!

 

 

* SSS = Second sock syndrome


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0