Svensk sommar

 
Det händer både nu och då att jag frågar mig själv HUR jag tänkt är jag valt att bo kvar så här, där jag bor.
 
 
Långa, kalla, mörka vintrar.
Snö som ska skottas.
Vattenledningar som riskerar att frysa.
En vår som är över innan den börjat.
Hösten som ibland börjar i (typ) juli.
 
 
Men sen så kommer SOMMAREN!
När det är ljumt och ljust dygnet runt.
När det blommar och är grönt.
När barnen (och många vuxna) springer barfota.
 
Och faktiskt så känns det som om det väger upp allt det kalla och mörka!
 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Oh ja, det är bara så härligt att ha det så! Själv har jag bara bott i grönskan i ett år, men trivs fantastiskt bra.

2013-06-24 @ 10:23:00
URL: http://birgittas-sida.blogspot.se/
Postat av: Ulrika

Så är det! Men vart bor du egentligen? Norrland? Värmland?

Svar: Rätt gissat där Ulrika! Norrland, det är där man får både de mörka vintrarna och de ljusa sommarnätterna! :)
Metamorphosis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0